جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 7 شهریور 1400/ شماره 348
روز ریزش دلار،صعود یکپارچه قیمت های پایه،دلار نیمایی پشت مرز 23 هزار تومان،سرگیجه قیمت های بازار بین دلار کاهشی و قیمت های پایه‌ی افزایشی،عرضه‌ی 5 هزار تن پت در شنبه و یکشنبه تا پایان شهریور،شاخص کل در صعود دوام نیاورد

روز ریزش دلار
دلار صرافی ملی که روز گذشته با افزایش 505 تومانی، 27 هزار و 842 تومان قیمتگذاری شد امروز را اما نزولی پی گرفت و در مجموع با 468 تومان کاهش، تا ساعت 15.00، 27 هزار و 374تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم امروز کاهش قابل توجهی داشت و با عقب نشینی به کانال 27 هزار تومان، به 27 هزار و 630 تومان رسید.

صعود یکپارچه قیمت های پایه
بیست و دومین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، امروز در حالی اعلام شد که پی وی سی ها با 5 درصد، رتبه اول تا پنجم جدول افزایشی ها را به نام خودشان ثبت کردند و بین 1,556 تا 2,287 تومان نسبت به هفته قبل، بیشتر قیمت گذاری شدند. میانگین هفتگی دلار نیمایی، از یکشنبه هفته قبل یعنی 31 مرداد تا امروز 265 تومان، یعنی 1.1 درصد افزایش داشت اما نگاهی به جدول قیمت های پایه نشان می دهد 17 گروه کالایی بیش از 1.1 درصد افزایش داشته اند و قیمت های جهانی، باعث رشد قیمت های پایه این 17 گروه شده است. 

دلار نیمایی پشت مرز 23 هزار تومان
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 22 هزار و 936 تومان رسید و نسبت به یکشنبه 31 مرداد 1400، 265 تومان افزایش یافت و قیمت های پایه، با همین نرخ، محاسبه و اعلام شدند. نکته مهم در دلار نیمایی امروز، صعود میانگینِ روزانه از 22.900 به کانال 23.000 تومان است. 

سرگیجه قیمت های بازار بین دلار کاهشی و قیمت های پایه‌ی افزایشی
در شرایطی که دلار با سرعت زیادی در حال عقب نشینی بود، قیمت های پایه، همگی افزایشی اعلام شدند و واکنش بازار به این تقابل، ترکیبی از کاهش و افزایش و بدون تغییر بود. گروه پی وی سی و پلی استایرن ها که صدرنشین افزایش قیمت پایه امروز بودند روندی افزایشی داشتند و بین 200 تا 1000 تومان رُشد را رقم زدند. در گروه نایلون و نایلکس هم گروه سنگین اکستروژن روند افزایشی داشت. گروه پ پ ها هم عمدتا بدون تغییر نسبت به دیروز بودند.  

عرضه‌ی 5 هزار تن پت در شنبه و یکشنبه تا پایان شهریور
پتروشیمی تندگویان تا پایان شهریور، شنبه و یکشنبه هر هفته 5 هزار تن پت بطری و نساجی عرضه می‌کند تا در این 4 هفته، 20 هزار تن کسری تعطیلی ها را جبران کند.

شاخص کل در صعود دوام نیاورد
بورس تهران که دیروز، اولین روز کاری را، افزایشی به پایان رساند و امروز نیز افزایشی آغاز شد اما در ادامه روند کاهشی داشت و شاخص کل در پایان معاملات با 2 هزار و 355 واحد کاهش به 1 میلیون و 573 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟